null

Klarna er et must i udlandet

september 2020 Charlie

Klarna anvendes i dag af mere end 200.000 forretninger, fordelt i følgende 17 lande.

Hvis jeres onlinebutik skal have succes i udlandet, er det vigtigt I kan tilbyde jeres kunder at betale med Klarna, særligt i Nordeuropa.

Skal I sælge til udlandet eller måske allerede gør det, er Klarna som betalingsmetode er must at få integreret på shoppen. Jeres udenlandske kunder har med stor sandsynlighed betalt med Klarna tidligere og derfor kender løsningen. På mange måder er Klarna i mange europæiske lande blevet hverdag for kunderne, præcis som betalingskort har været det i mange år og stadig er det.

Jeres kunder kan med Klarna købe jeres produkter på kredit, eller blot betale det fulde beløb efter de har modtaget varen. Som onlinebutik kan I altså tilbyde jeres kunder at købe på kredit, men uden selv at påtage jer risikoen for, hvorvidt kunden betaler til tiden, i det Klarna indestår for denne risiko.

Klarna er svært at komme uden om i udlandet.

Klarna er i september 2020 blevet værdiansat til $10.65 billion (svarende til knapt 67 milliarder danske kroner), hvilket gør dem til Europas pt. højest værdiansatte fintech virksomhed.

Denne massive succes kommer ikke uden grund, men særligt grundet Klarnas unikke og smidige betalingsløsning, når det gælder køb på kredit. Platformen er i konstant udvikling og Klarnas mission er at gøre kundens oplevelse med online betaling en nem, sikker og smidig oplevelse.

I 2019 udgjorde Klarna hele 40 % af alle onlinebetalinger i Sverige.

Ud af Klarnas samlede 3.000 medarbejdere, udgør deres overvældende udviklingsteam over 1.200 personer, herunder ingeniører, programmører, produktudviklere m.f., og med brugeradfærd fra over 1 million daglige transaktioner, giver det dem et solidt grundlag for løbende optimering af produktet.

Næste opdatering, og måske den største hidtil fra Klarna, er nedlukningen af den gamle KPM (Klarna Payment Methods), hvilket sker den 1. oktober 2020. Efter denne dato kan webshops ikke længer anvende den gamle KPM løsning og skal i stedet anvende den nye KP (Klarna Payments) eller KCO (Klarna Checkout).

Hvis jeres ønsker modtage betaling med Klarna eller allerede gør det, men er i tvivl om hvorvidt I skal foretage jer noget i forbindelse med nævnte opdatering den 1. okt., så kontakt os for en uforpligtende snak. Vi har som Klarna Partner siden 2013 oparbejdet en omfattende viden omkring Klarnas produkter samt hvordan I som butik får optimal udnyttelse af denne betalingsløsning.